FORGOT YOUR DETAILS?

Cand designerii floristi internationali vorbesc despre tine

2017

Taj

 De multe ori am intrebat floristii din tara cum fac ei ca sa vanda diferit si profitabil aranjamentele lor, ce tactici aplica, cum fac vanzarea, cum isi organizeaza intalnirea cu miresele si daca s-au gandit la vreo modalitate unica de a se promova fata de restul florariilor din oras?  Raspunsul multora a fost destul de sec si multi au spus ca nu prea stiu cum ar trebui sa vanda mai eficient si nici ce trucuri sa aplice tocmai pentru a castiga teren in fata clientilor.

Eu te invit azi la un exercitiu de imaginatie.

Imagineaza-ti urmatoarele si pune-te in pielea personajului de mai jos.

Varianta 1

Mireasa noastra intra intr-o florarie ca si toate celelalte, intr-un cadru anost, in spatele masei- tejghea, o asteapta un florist cu gandul la florile care nu s-au vandut azi . Eticheta pe care o pune floristul miresei:  ‘’asta viseaza nunti cu carute de flori si nu vrea sa dea bani nici pe un aranjament’’, o intreaba care este bugetul, cu gandul ca sigur nu are buget prea mare.

Ce se intampla cu mireasa?

  1. De la euforia de pe Pinterest, aterizeaza in realitatea crunta, intr-o florarie cu vase de plastic, puse la intamplare, cu ghivece de flori ca sa fie umplut spatiul, cu multe ambalaje peste tot.
  2. De la zambetul larg pe care l-a avut cand si-a visat nunta, intalneste o atitudine adversa venita de la o  persoana care primul lucru o intreaba de buget.
  3. In capul miresei se naste  urmatoarea intrebare: ‘’ Pai ce buget,  cum sa stiu eu de buget, cand ma marit pentru prima data.’’?

4    Atunci euforia miresei se intalneste cu frustrarea floristului.

  1.   END GAME

De ce? Pentru ca tu in momentul acela nu mai ai nici un chef sa o asculti cu adevarat, ai pus eticheta: mireasa irealista, care nu vrea sa plateasca si acolo se termina totul.

Sau Varianta 2:

Mireasa noastra intra in floraria  Roxanei, caci o urmareste pe Facebook pentru pozele frumoase cu flori pe care le posteaza. Mireasa deschide usa si mirosul de tuberoze o invita sa intre intr-un univers al florilor, lumina lampilor moderne cu cadru metalic geometric, lumineaza cald masa de receptie, unde Roxana finalizeaza un  aranjament romantic cu crengi de mar proaspat inflorite si cu zambile roz parfumate.

Pe peretele de caramida alba decorativa, din spatele receptiei se afla o coronita din crengi uscate de mesteacan, este tipic stilul Roxanei.

Pe sub ochelarii migdalati, Roxana isi ridica privirea si  cu vocea plina de bucurie ii ureaza miresei: Buna ziua , bine ati venit, cu ce va pot fi de folos?  Mireasa arunca o privire in jur si observa lalelele colorate, zambile inflorite, florile de ranunculus aranjate frumos pe culori in vase de sticla si cate alte flori interesante la care nici nu le cunostea numele.

Un jazz modern se aude din toate colturile florariei, pana cand Roxana isi invita mireasa sa ia loc la masa unde urma sa aiba o discutie relaxata despre ziua nuntii . Pe masa o asteptau niste biscuti cu lavanda si o cana cu cafea aromata.  Abia astepta sa ii povesteasca Roxanei totul despre visul nuntii ei, ce isi dorea, cum s-a cunoscut cu mirele, ce a vazut pe Pinterest.

 

Roxana o asculta ca si pe cea mai buna prietena si isi nota in agenda inflorata, fiecare detaliu, care o va ajuta sa construiasca un concept de nunta, special pentru acea mireasa.  Isi nota inclusiv culoarea ochilor, ce stil vestimentar avea, ce accesorii purta si care era brandul de telefon. La final, mireasa a vazut cateva albume impreuna cu Roxana.

Mireasa ar fi vrut sa stea cu Roxana pana seara tarziu, atat de mult i-a placut in floraria Roxanei.

Ce se intampla in capul miresei in acest scenariu:

“Uau, imi place de Roxana, e chiar mai draguta decat pe Facebook. In sfarsit cineva care intelege ce imi  doresc! Roxana vreau sa imi faca florile la nunta.”

Care a fost diferenta?

Mireasa se simtea unica, speciala, rasfatata si ascultata.

Miresele habar nu au ce se intampla in spate si nici nu vor sa stie, dar daca la prima intalnire le introduci intr-un Univers al florilor, le asculti cu adevarat, cu un pix si un formular in mana pe care sa il completezi cu toate detaliile,vei putea sa ii implinesti in mod realist visele ei despre nunta. Am tinde sa credem ca este partea rationala a creierului care ne indeamna pe noi oamenii ce, cat si cand cumparam, dar nu, oamenii iau decizia de cumparare cu partea emotionala a creierului.

Cum ajungem sa declansam partea emotionala a creierului? Prin cele 5  simturi.

TOP